CORA
Geocer mi-a sugerat să vorbesc despre experienţa pe care am trăit-o acum 6 ani la Mânăstirea Dervent. Aproape că uitarea s-a aşternut peste detalii, singurele amintiri rămânând vii graţie frumuseţii minunilor locurilor.
Îmi amintesc că am făcut un popas spiritual la acest locaş de cult în drumul nostru spre Peştera Sfântului Andrei.
Mânăstirea Dervent face parte dintr-un conglomerat de mânăstiri din ţinutul Dobrogei, locul creştinat de însuşi Sfântul Andrei, întâiul chemat la apostolat. Peisajul în care domneşte această mânăstire este tăcut, calm, anunţând parcă pacea interioară pe care o capeţi după ce intri în contact cu cele trei minuni ce stau dovadă a Iubirii lui Dumnezeu pentru oameni.
Una dintre ele se află în interiorul Bisericii, o icoană făcătoare de minuni, ce a fost donată mânăstirii de o familie înstărită şi despre care mulţi oameni mărturisesc că a avut efecte curative asupra lor.


O altă minune se află într-un Paraclis, iar o surată a acesteia este plasată în exteriorul acestuia. Este vorba despre o cruce de piatră, despre care se pare că se măreşte vizibil în înălţime. Sfânta Cruce nu este pusă de mână omenească ci creşte natural din pământ. La ea se vindecă numai oamenii bolnavi. Aceşti oameni, când se aduc aici, îi aşez în interiorul paraclisului. Se închină Sfintei Cruci, le citesc câteva rugăciuni şi-i ung cu untdelemn din candelele neadormite. După aceea îi las lângă Cruce câteva zile şi nopţi căci dormind, prin vis, majoritatea se tămăduiesc după cum am multe exemple. Iar la Crucea de afară se vindecă numai animalele bolnave. Se aduc şi se priponesc lângă ea şi după o noapte se vindecă". Aceasta este afirmaţia Protosinghelului Anastasie Negară.
Cea de-a treia minune este Izvorul cu puteri tămăduitoare, despre care se ştie că a luat naştere în urma rugăciunilor Sfântului Andrei. Acum acest izvor este adăpostit de un frumos paraclis.

Mult mai multe informaţii puteţi găsi aici. De asemenea, puteţi urmări această prezentare.

Pentru cei care vor sa ajungă la această mânăstire, vă poate fi necesară această hartă.
Etichete:
14 Responses
  1. Geocer Says:

    Foarte interesant articolul tau, Cora. Mi-am pus deja in plan sa merg la Manastirea Dervent. La Pestera Sf. Andrei am fost, venind dinspre litoral. La Dervent inca n-am ajuns. Sper sa-mi dea Dumnezeu sanatate si puterea de a ajunge si pana acolo.


  2. Unknown Says:

    Foarte interesant.Nu stiam aceste informatii.Sper sa ajung candva si acolo.


  3. Ana-Maria Says:

    Cora ,spre rusinea mea,chiar daca mi-s tomitanca,nu am ajuns niciodata la Dervent sau la pestera....Interesant ce scri tu!:-)


  4. Autumn Says:

    Imi place mult articolul, sper ca intr-o buna zi sa ajung si eu pe acolo.
    O zi buna!


  5. Foarte interesante detalii, Cora!
    Sunt atatea locuri minunate in tzara asta a noastra..
    In primavara am fost in Moldova; o vazusem cu muuultzi ani inurma. Am descoperit atatea..
    Timpul rezolva multe!
    O seara frumoasa!


  6. Paul Says:

    Detalii frumos spuse, nu stiam mai nimic despre ea, ti-as fi recunoscator daca mi-ai spune pe unde se ajunge.


  7. CORA Says:

    Geocer, am pus ulterior si o harta. Poate iti este de ajutor! Cand ajungi acolo, spune o rugaciune si pentru mine:) Doamne ajuta!

    Monica, e un loc minunat, trebuie sa-ti faci un plan sa ajungi sa vezi primele taramuri crestine.

    Ana_amria, niciodata nu-i timpul trecuta. Cand va fi gata Verso, ii faceti inaugurarea la manastire. :)

    Autumn, si eu iti dorec sa ajungi pe acolo, caci e tare frumos. POate reusesti sa ajungi primavara sau vara, caci peisajul e superb, iar calugarii ingrijesc niste flori minunate.

    Incertitudini, am in plan sa vizitez si eu acea zona a tarii. Dobrogea e mult mai aproape de mine decat Moldova. :)O zi splendida si insorita sa ai!

    Paul, am atasat o harta, sper ca-ti e de ajutor!


  8. Anonim Says:

    Cora, ai fi uimita sa vezi ce gandeste celalalt.Cand joaca pe doua fronturi 


  9. Paul Says:

    Multumesc CORA!


  10. Anonim Says:

    au trecut 6 ani????????????!!!sunt socata...dar da...imi amintesc si eu:D Felicia


  11. CORA Says:

    Welcome, Felicia! Da, chiar atat! :)


  12. Anonim Says:

    Totul ce se spune despre aceasta SFINTA MANASTIRE,este adevarat.Eu cred in ea cu ochii inchisi!Deoarece printr-o experienta,fericita am trecut si eu.Asta s-a intimplat in noaptea anului nou, a anului 2000.Atunci cind numai aveam nici-o speranta in privinta mamei mele,care zacea la pat de aproximativ doi ani si in ianuarie trebuia sa o duc din nou la Fundeni.Ea suferind de un neoplasm de col uterin,stadiul,2B


  13. CEZARINA Says:

    Mi am dorit sa ajung la Manastirea D cervent si am ajuns cu ajutorul lui Dumnezeu si a Maicii Domnului.Am trait sentimente de o bucurie fara margini in inima mea cum rar le intalnesti si sper sa mai ajung .Asa sa mi ajute Dumnezeu:AMIN


  14. CEZARINA Says:

    Mi am dorit sa ajung la Manastirea D cervent si am ajuns cu ajutorul lui Dumnezeu si a Maicii Domnului.Am trait sentimente de o bucurie fara margini in inima mea cum rar le intalnesti si sper sa mai ajung .Asa sa mi ajute Dumnezeu:AMIN