CORA
Ieri mama a avut examenul de licenţă. Ieri s-au terminat probele la oral la Română la Bac! Şi urmează încă alte 5 probe. Săptămânile acestea este rost de mari emoţii. Simt în aer aromă de stres, umiditatea aerului creşte datorită palmelor transpirate, iar rugăciunile se înteţesc.

Emoţii vs stres
Este normal să ai emoţii. Pentru că oameni suntem şi pentru că ne-am transforma în animale dacă nu am avea aceste reacţii afective faţă de evenimentele ce ne stau în faţă. Numai că trebuie să avem un instrument mental de ţinut în frâu emoţiile, pentru a nu le lăsa să se transforme în stres - inteligenţa emoţională.
Este deja ştiut faptul că emoţiile intense au efecte negative asupra puterii de concentrare, asupra atenţie, implicit asupra randamentului. Deci, ce fac emoţiile prea mari? Scad nota! Şi se produce exact efectul nedorit: ne este teamă să nu luăm note mici, avem amotii, nu mai putem da randament şi vom lua note mici.
În consecinţă, e bine să cerem ajutor atunci când simţim că nu ne putm manageria emoţiile! Sau să încercăm singurei să ne punem ordine în lumea interioară cu întrebări raţionale de tipul: de ce îmi este teamă? Care este cel mai rău lucru care mi se poate întâmpla? Care sunt cele mai bune lucruri care mi se pot întâmpla? Cum pot să mă ajut? Cine mă mai poate ajuta? Cum aş putea să ies din această situaţie?

Dumnezeu
Înainte de fiecare examen naţional, la Biserica unde merg eu se fac slujbe cu rugăciuni speciale pentru elevi. Iniţial, când eram puţin mai păgână decât sunt acum, îmi ziceam: "Ce poate face Dumnezeu unui om care nu a învăţat? Că nu îl poate pocni cu rezultatele în cap! Şi nici nu îi poate scrie rezultatele pe foaie!" Ceea ce cred totuşi şi acum. Numai că atunci nu vedeam utilitatea slujbei. Acum înţeleg. Elevii au nevoie să ştie că pot fi ajutaţi de Dumnezeu, dar numai dacă aduc şi ei un plus de cunoştinţe acumulate prin învăţare. Până la urmă, Dumnezeu nu îi poate ajuta pe cei leneşi (deşi uneori aceştia sunt băftoşi).
Tocmai pentru managerierea emoţiilor este bine să te rogi. Dumnezeu chiar ajută la curăţarea lumii interioare de furtunile emoţionale prin simplul fapt că avem încredere. Căci, în fond, despre asta este vorba: nu avem încredere în noi. Ne simţim neputincioşi în faţa multitudinii de cunoştinţe pe care le-am avut de acumulat. Recomand cu căldură următoarea rugăciune:
PAULA SELING__RIDICA-VOI OCHII
Asculta mai multe audio Muzica

Doamne ajută!
Etichete: , ,
16 Responses
  1. Ana-Maria Says:

    Bafta mamei tale!
    Ai punctat pe gustul meu treaba cu biserica,rugaciunile si Al de Sus la examene...si eu cred la fel:lasand la o parte credinta si religia,cred ca intratul la biserica si o rugaciune spusa cu propriile cuvinte,nu ceva impus neaparat si credinta in suflet si increderea in sine,linistesc spiritul ,ii dau incredere si forta de a depasi emotia si stressul...cred ca despre asta e vorba...sau asta cred eu.


  2. Ce mirare k esti ce bine k sunt...Studenta, in febra examenelor.
    Prin stres ne manifestam frica , care nu isi prea are rostul in astfel de momente, ci doar increderea in Dumnezeu si in reusita ar trebui sa ne insotesca la fiecare examen si fiecare incercare din viata.
    De-a lungul lungilor sesiuni, am invatat sa-mi controlez emotiile cu o rugaciune inainte si cu convingerea k Dumnezeu e alaturi de mine.
    Si sunt convinsa k e !

    O zi buna, lipsita de emotii si stres.


  3. loristiuj Says:

    Dumnezeu ajută oamenii care se ajută singuri! :-)


  4. Geocer Says:

    Si? A luat mama ta examenul de licenta?


  5. CORA Says:

    Ana-Maria, mutumesc pentru urare! Si eu sunt de aceeasi parere cu rugaciunea!

    Jacqueline, cam asa mi-am educat si eu emotiile: prin exercitiul multor examene!

    Lory, foarte bine spus!

    Geocer, l-a dat, acum asteptam rezultatele! Care vin maine! pana atunci, alt stres...al asteptarii. Stres pentru, eu sunt linistita. Stiu ca e desteapta!


  6. Anonim Says:

    Bafta!...mamei tale.
    Astept vesti...bunnnnnnnnneeeeeeeee!


  7. CORA Says:

    Anonimule, multumesc! Am sa va dau de veste ce se intampla!


  8. Mult mult succes!!!!! Stiu cum sta treaba cu emotiile tocmai ce am terminat si eu cu licenta :).


  9. Anne Says:

    Este frumoasa acea rugacine, intotdeauna mi-a placut. E bine cand simti ca Cineva acolo Sus ne are in grija. Multa bafta tuturor!


  10. Razzvan Says:

    Treaba asta cu Dumnezeu este un fel de efect Placebo. In practica nu te ajuta, dar face bine la psihic.


  11. denisia Says:

    Rugăciunea, nu a făcut rău niciodată... un moment de linişte .. un moment în care îţi întorci privirea de la tine şi problemele tale, e foarte bun...


  12. O tema binevenita de discutie si reflectie!
    Fara vointa lui Dumnezeu si ocrotire divina n-am scrie acum aceste randuri, n-am fi reusit sa izbandim din incercari si competitii.
    Bafta multa tuturor si felicitari mamei tale!


  13. Miriam Says:

    Dumnezeu să le ajute tuturor! Chiar dacă cel în cauză învaţă la perfecţie, tot Dumnezeu este cel ce îi dă putere.

    Iată o altă întrebare care mă frământă: ,,Cât de importantă este privirea în relaţii?" Dacă ai un răspuns, te aştept aici cu mult dor în privire :)
    http://psalmdedor.blogspot.com/2009/06/cat-de-importanta-este-privirea-in.html


  14. Ai spus un mare adevar si ma raliez lui. Dumnezeu iti da dar nu-ti pune in traista, asta referitor la cei care nu fac nici un efort, dar asteapta minuni.
    Sigur Dumnezeu va ajuta pe cel ce invata si se mai si roaga Lui.
    O noapte frumoasa!


  15. CORA Says:

    Oh, Doamne, parca am lipsit o vesnicie!

    Mihaela, deja copiii au terminat si ei cu emotiile! Sper ca totul merge bine pentru tine cu licenta!

    Anne, chiar ca e frumoasa. Si inaltatoare!

    Razzvane, poate ca tu esti un picut mai profan, dar zau, eu chiar simt ajutorul lui Dumnezeu in fiecare zi!

    Denisia, perfecta dreptate ai! Din nefericire, eu, una, nu acord timp suficient pentru rugaciune!

    Pescarusule, multmim pentru gandurile bune!

    Mariana, totul vine de la Dumnezeu. Daca am vedea lucrurile prin aceasta prisma, cu siguranta toate evenimentele din viata noastra ar capata sens! Am sa intru de indata sa facem schimb de idei;)

    Elena, stiu sigur ca Dumnezeu acorda tot ajutorul oamenilor harnici. Desi, cateodata, mai sunt si isite de genul: "Uite, cel de langa mine nu a muncit atat de mult ca mine, si tot a reusit sa razbata!". In fond, Dumnezeu are grija de toti!


  16. Miriam Says:

    Te aşteaptă un dar aici http://psalmdedor.blogspot.com/2009/07/dor-de-priviredaruri-pentru-voi.html, pentru minunatul răspuns dat la întrebarea ,,Cât de importantă e ste privirea într-o relaţie?"
    Şi o altă surpriză...,,diamante" :)